Uyluk Kemiği Kırığı

Uyluk Kemiği Kırığı | Femur Kırığı

Uyluk Kemiği Kırığı Resim

Uyluk kemiği,  insan vücudunda yer alan en kalın ve uzun kemiktir. Bu kemiğin uzunluğu kişiden kişiye değişir. Ancak insan vücudunun yaklaşık olarak dörtte birini oluşturmaktadır. Femur kemiğinin alt ucu diz eklemine oldukça yakındır. Bu yakınlık sebebiyle uyluk kemiği kırığı durumunda ve bu kemiğin tedavisinde diz anatomisi de büyük önem taşımaktadır.

Uyluk kemiği kırığı ; genellikle diz üzerine düşme, trafik kazaları, iş kazaları, yüksekten düşme ya da spor yaralanmaları sonucunda meydana gelmektedir. Uyluk kemiği tedavisi için cerrahi yöntemler tercih edilir. Çünkü bu yöntemler hastanın kısa süre içerisinde hareket yeteneğini yeniden kazandırmaktadır.

Uyluk Kemiği Ameliyatı

Uyluk kemiği ameliyatı, hastanın hareket yeteneğini kısa süre içerisinde kazandırması ve ağrılarını geçirmesi nedeniyle oldukça avantajlıdır. Hastanın ameliyatı planlanırken öncelikle parçalanma miktarı, kırığın durumu ve implant seçimine karar verilmelidir. Bu sayede kırık iyice incelenir ve operasyon süresi de kısalır. Yine yapılan ayrıntılı analiz, enfeksiyon riskini de azaltır. Bunun yanında uyluk kemiği ameliyatı ciddi bir operasyon olduğu için, tecrübe gerektirmektedir.

Femur kırığı ameliyatı sırasında dikkat edilmesi gereken bazı durumlar bulunmaktadır. Bunlar; femur eklem yüzeyinin redüksiyonu, yumuşak dokuların diseksiyonu ve ciddi derecede parçalanma görülen kırıklarda kemik greftinin kullanılması gibi durumlardır.

Formu Doldurun Sizi Arayalım

Uyluk Kemiği Ne Kadar Sürede Kaynar?

Uyluk kemiği kırığı, yaklaşık olarak 3 ile 6 ay arasında tamamen iyileşmektedir. Ancak femur kırıklarında bazı olumsuz durumlar da yaşanabilir. Bunlar arasında; kırığın kaynamasının gecikmesi, açılı kaynama, kısalık ya da rotasyon kusurları yer almaktadır. Bunun dışında ameliyat sonrasında; akciğer embolisi, derin ven trombozu ve enfeksiyon gibi komplikasyonlar görülebilir.

Uyluk Kemiği Kırığı Sonrası Fizik Tedavi

Uyluk Kemiği Fizik Tedavi Resim

Fizik tedavi, Uyluk kemiği kırığı sonrasında hastaların iyileşme süreçleri için büyük katkı sağlamaktadır. Bu tedavi ile kemiğin cerrahi müdahale ile birleştirilmesinin ardından hasarın düzeltilmesi ve kırığın meydana geldiği bölgenin güçlendirilmesi sağlanır.

Fizik tedavi yöntemleri özellikle uyluk kemiği kırığı tedavisi için büyük önem taşır. Çünkü kırık sonrasında kişilerde yürüme problemi ve denge bozukluğu yaşanabilir. Bunun yanında tekrar kırık oluşabilir. Yürüme ve denge probleminin düzeltilmesi ve yeniden kırık oluşmasının önlenmesi için düzenli olarak fizik tedavi alınmalıdır.

Prp İle Ağrılardn Kurtulun