Spor Yaralanmaları

Spor Yaralanmaları Ameliyatsız Tedavi Edilebilir

Günümüzde insanlar, profesyonel ya da amatör olarak pek çok spor dalı ile ilgilenirler. Ancak tenis, basketbol, boks ve futbol gibi sert hareketlerin bulunduğu sporlar, bazen spor yaralanmaları’ na neden olabiliyor. Bu yaralanmalar bazen cerrahi yöntemler ile tedavi ediliyor. Bunun yanında ameliyatsız spor yaralanmaları tedavisi yöntemleri de kullanılabiliyor. Bu yöntemlerden bazılarını şöyle sıralayabiliriz:

PRP Tedavisi

PRP tedavisi, ameliyatsız spor yaralanmaları tedavisi yöntemlerden birisidir. Eklem, tendon ve kas sorunlarının ameliyatsız olarak tedavi edildiği bu yöntem, saç dökülmesinden kırık iyileşmesine kadar birçok alanda kullanılmaktadır.

Trombositler, kanın pıhtılaşmasını sağlar. Bunu sağlayan trambositlerdeki büyüme ve gelişmedir. Bu faktörler, hasarlı dokunun iyileşmesine olanak tanır. PRP’de çok yüksek sayıda trombosit ve beraberinde büyüme, iyileştirme faktörü bulunur. Bu büyüme faktörleri hasarlı tendon, kas ve hasarlı kıkırdağın bulunduğu eklem içerisine verildiğinde, çok hızlı ve doğal bir iyileşme sağlarlar.

Spor Yaralanmaları

Prp İle Tedavi

PRP, ameliyatsız spor yaralanmaları tedavisinde sadece ağrı kesici olarak kullanılmaz. Aynı zamanda iyileştirici bir yöntemdir. Bu yöntemin etkisi yaklaşık olarak4-6 hafta içerisinde görülmektedir. Bu yöntem, bir klinikte ya da muayenehanede uygulanabilir. Öncelikle hastadan kan alınır ve özel bir tüpe aktarılır. 15 dakika boyunca santrifüj yapılır.  Bu işlemden sonra kan 3 bölüme ayrılmış olur. Tüpün alt kısmındaki trombosit zengini kısım ve üst kısımdaki plazmadan bir miktar alınır ve hastaya enjekte edilir. Enjeksiyonun ardından 1-3 gün boyunca ağrı hissedilebilir.

Proloterapi

Ameliyatsız spor yaralanmaları tedavisi yöntemlerinden biri de proloterapidir. Özellikle spor yaralanmaları fizik tedavi ve egzersiz tedavisine ek olarak kullanılmaktadır. Bu yöntemde, enjeksiyon ile hücre hasarı oluşturulur. Ardından onarım ve iyileşme süreci uyarılmış olur. Tüm yöntemlerde olduğu gibi bu yöntemde de doktor tarafından tedavinin hastaya uygun olup olmadığına karar verilmelidir.

Proloterapi ve Spor Yaralanmaları

Proloterapi İle Tedavi

Perkütan İğne Tenotomisi

Bu tedavi yöntemi, ameliyatsız spor yaralanmaları tedavisi yöntemleri arasında yer almaktadır. Özellikle kronik tendon ağrılarında etkili bir yöntemdir. Bu tedavide başarı oranının arttırılabilmesi için ultrason ile beraber yapılmaktadır. Çünkü tendonun içerisine bakılarak karar verildiğinde yan etkisi bildirilmemiş bir tedavi yöntemidir. İğne tenotomisi ile ağrılar yerini, iyileşmenin ortaya çıkacağı değişikliklere bırakmaktadır.

Prp İle Ağrılardn Kurtulun

Formu Doldurun Sizi Arayalım