Skafoid Kırığı Belirtileri

Skafoid kemiği, el kemikleri ve ön kol arasındaki bağlantıyı sağlayan sekiz karpal kemikten birisidir.

Bu kemik, ön kola ve ele yakın iki sıra şeklinde bulunduğundan sık sık travmaya maruz kalmaktadır. Skafoid kırığı, el bileği üzerine direkt olarak düşme sonucunda oluşabilir. Bu kırığın en büyük sebebi düşme gibi travmatik durumlardır.

Skafoid Kırığı Belirtileri

Skafoid kırığının en çok görülen belirtisi, ağrı hissidir. Bu his gün geçtikçe daha da artar. Bu ağrıların ardından el bileğinde deforme ve şişlik gözlemlenebilir.

Skafoid Kırığı Teşhisi

Skafoid Kırığı teşhisinde öncelikle doktor fizik muayene yapmalıdır. Bu muayene esnasında el bileğinden başparmağa doğru bastırılması sonucunda ağrı oluşabilir. Şüpheli hastalarda özellikle radyolojik inceleme sırasında skafoid kemiğe dikkat etmek gerekir. Çünkü özellikle kırığın oluştuğu ilk gün skafoid kırığı belli olmayabilir. Bu gibi durumlarda hastanın el bileği atele alınmalıdır. Bunun ardından 10 gün sonra yeniden film çekilmesi gerekir. Ancak mümkünse 10 gün beklemek yerine, MR ya da bilgisayarlı tomogrofi yöntemleri ile bir an önce kırık tespit edilmeli ve tedaviye başlanmalıdır.

Skafoid Kırığı Tedavisi

Bu kırk çeşidinin tedavisinde birçok yöntem kullanılmaktadır. Bu yöntemlerin arasında alçılı tedavi de bulunmaktadır. Alçılı tedavi, çok fazla yerinden oynamamış kırıklarda el ve başparmağı için kullanılabilir. Bu tedavi yaklaşık olarak 6 ile 10 hafta arasında sürebilir. Ayrıca iyileşme sürecinde kırığın hangi bölgede oluştuğu da ayrıca önemlidir.

Skafoid kırığı tedavisinde kullanılan bir diğer yöntem ise cerrahi tedavidir. Eğe oluşan kırık yerinden oynamış ise cerrahi müdahale şarttır. Bu tedavi yöntemindeki amaç çivi, vida ve plakalar ile kırığın yerinden oynamasını önlemektir. Yine cerrahi yöntemlerde bazen vücudun çeşitli bölgelerinden kemik alınarak bu bölgede kullanılabilir.

Alçılı tedavi ya da cerrahi müdahale sonrasında oluşabilecek komplikasyonların başında, kırığın kaynamaması gelir. Çünkü skafoid kemiği kötü kanlanma özelliğine sahiptir. Kırık 6 ay içerisinde kaynamazsa buna gecikmiş kaynama adı verilir. Böyle durumlarda bilgisayarlı tomografi ve MRI tanıda oldukça yararlıdır. Yine tekrar cerrahi müdahalede bulunmak gerekebilir.

acil ortopedi