OZONLU PRP TEDAVİSİ

Ozonlu prp, Güneşin ultraviyole ışınlarının atmosferde oksijen ile karşılaştıklarında oluşan 3 atomlu oksijene ozon denilmektedir. “Ozon” Yunanca bir kelimedir ve “koklamak” manasına gelmektedir. Atmosferde bulunan en önemli gazlardan biridir. Zararlı ışınları engeller ve dünyadaki yaşamı mümkün kılmaktadır.

Ozonlu Prp

Ozonlu prp yapılabilmesi ve ozonun sağlık alanında kullanılabilmesi için ozon üretim teknolojileri kurulmuştur. Bu teknolojiler sonucunda ozonlu prp yapılacak olan hastalarda işlemin uygulandığı bölgedeki toksinleri atan ve dokunun daha da ileri derece hasar görmesini engelleyen güçlü bir tedavi yöntemidir. İnsan sağlığı için ozon tedavisinden bahsedecek olursak ozon, insan kanındaki virüslerin giderilmesinde, cilt hastalıklarına, virüslerin sebep olduğu hastalıklarda, geç iyileşen yaralar ve dolaşım bozuklukları gibi birçok tedavide kullanılmaktadır.

Diz Kireçlenmesi Tedavisi

ORTOPEDİDE OZONLU PRP

Ortopedi alanında ozonlu prp ise menisküs yaralanmaları, diz kireçlenmesi, omuz kireçlenmesi, dirsek kireçlenmesi, el ve ayak bileği kireçlenmesi gibi hastalıkların tedavisi için yapılan bir işlemdir.

OZONLU PRP NASIL HAZIRLANIR

Ozonlu prp tedavisine başlamadan önce hastadan kan alınır ve tüpe aktarılır. Alınan kandaki trombositlerin yani beyaz kan hücrelerinin ayırt edilebilmesi santrifüj denilen işlemlerden geçirilir. İşlem tamamlandıktan sonra tüpten beyaz kan hücreleri toplanır ve içinde ozon olan diğer tüpün içine aktarılır. Böylelikle hasarlı eklem bölgesine uygulanmak üzere güçlü bir karışım hazırlanmış olur.

OZONLU PRP HASTAYA NASIL UYGULANIR?

Ozon ve kandaki trombositler (beyaz kan hücreleri) ile hazırlanmış olan karışım ortopedi doktorlarımız aracılığı ile diz, dirsek, omuz, el ve ayak bileği bölgelerine enjektör ile uygulanır. İşlem ayaktan tedavi olarak kabul edilir ve aynı gün taburcu olursunuz. İşlem süresi uygulama bölgelerine göre 15 dakika ile 1 saat arası sürebilir. 3 seansta kireçlenme ağrılarınızdan bu etkili tedavi yöntemi ile kurtulmanız mümkün.

Omuz Kireçlenmesi Tedavisi

OZONLU PRP TEDAVİSİ KİMLER TARAFINDAN YAPILMALI?

Ozonlu prp tedavisinin mutlaka bir ortopedi doktoru tarafından yapılmasını gerekir. Eklem bölgelerinizi en iyi tanıyan kişinin ortopedi cerrahlarının olduğunu unutmayın.

acil ortopedi