Omuz Kireçlenmesi Tedavisi Animasyon Video

Omuz Kireçlenmesi Nedir?

Kireçlenme terimi tam anlamıyla bir eklem iltihabı anlamına gelir, ancak genellikle kıkırdak hasarının olduğu herhangi bir durumu tanımlamak için kullanılır. Omuz ekleminde kıkırdak hasarı, omuz kireçlenmesine neden olur. Enflamasyon vücudun yaralanmaya karşı doğal tepkisidir. Enflamasyonun verdiği uyarı işaretleri kızarıklık, şişme, sıcaklık ve ağrıdır.

Omuz Kireçlenmesi Tedavisi

Kıkırdak, baskıyı emen bir dolgu maddesidir. Kıkırdak hasarı ve sinovyal enflamasyon oranı, kireçlenmenin tipine ve evresine göre değişir. Genellikle erken ağrıları iltihaptan kaynaklanır. Daha sonraki aşamalarda, kıkırdak aşındığında, ağrının büyük bir kısmı ham kemiklerin birbirine sürtünmesinden kaynaklanmaktadır.

Omuz Kireçlenmesi Çeşitleri Nelerdir?

100'den fazla farklı romatizmal hastalık tipi vardır. En sık görülen kireçlenme ve romatoid artrittir.

Kireçlenme

Kireçlenme dejeneratif eklem hastalığı olarak da adlandırılır; bu yaşlılarda sıklıkla görülen en yaygın kireçlenme türüdür. Bu hastalık kıkırdaktan etkilenir, doku tamponlar ve eklemlerin içindeki kemiklerin uçlarını korur. Kireçlenme ile, kıkırdak zamanla yıpranmaya başlar. Aşırı durumlarda, kıkırdak tamamen yıpranabilir ve eklemdeki kemikleri koruyacak hiçbir şey bırakmaz ve kemik - kemik temasına neden olur. Kemikler ayrıca kemik çıkıntıları olarak adlandırılan bir eklemin ucunda şişebilir veya yapışabilir.

Kireçlenme eklem ağrısına neden olur ve bir kişinin normal hareket açıklığını sınırlayabilir (bir eklemin serbestçe hareket etmesi ve bükülmesi). Şiddetli olduğunda, omuz eklemi tüm hareketi kaybederek kişiyi engelleyebilir.

Romatoid Kireçlenme

Bu, vücudun bağışıklık sisteminin (vücudun enfeksiyonla mücadele şekli) sağlıklı eklemlere, dokulara ve organlara saldırdığı bir oto-bağışıklık hastalığıdır. Çocuk doğurma çağındaki (15-44) kadınlarda en sık görülen bu hastalık, eklemlerin kaplamasını (veya sinovyumunu) enfekte eder. Eklemlerde ağrı, sertlik, şişme ve fonksiyon kaybına neden olabilir. Şiddetli olduğunda, romatoid artrit bir eklemi deforme edebilir veya deforme edebilir.

Romatoid kireçlenme çoğunlukla el ve ayak eklemlerini etkiler ve simetrik olma eğilimindedir. Bu, hastalığın aynı anda ve aynı semptomlarla vücudun her iki tarafındaki aynı eklemleri (her iki el veya her iki ayak) etkilediği anlamına gelir. Başka hiçbir kireçlenme şekli simetrik değildir.

Kireçlenme Çeşitleri

Kireçlenme, eklemde kemik uçlarını örten kıkırdak yıpranmasından kaynaklanır. Bu, uzun süre aşırı gerginlik nedeniyle veya diğer eklem hastalıkları, yaralanma veya deformite nedeniyle olabilir. Birincil kireçlenme, genellikle yaşlanma ve eklemlerin genel dejenerasyonu ile ilişkilidir.

Sekonder kireçlenme genellikle, etkilenen eklemdee tekrarlanan travma veya ameliyat veya doğumdan kaynaklanan anormal eklem yapılarının tekrarlanması gibi başka bir hastalık veya durumun sonucudur.

Romatoid kireçlenme, genellikle hastalıktan sorumlu genler enfeksiyon veya herhangi bir çevresel faktör tarafından tetiklendiğinde ortaya çıkar. Bu tetikleyici ile vücut, eklemlere karşı vücudun savunma mekanizması olan antikorlar üretir ve romatoid artritlere neden olabilir.

Omuz Kireçlenmesinin Belirtileri

Birkaç kireçlenme şekli vardır ve semptomlar kireçlenmenin eylemine göre değişir. Her eylem vücudu farklı şekillerde etkiler. Kireçlenme belirtileri genellikle eklemlerde iki haftadan uzun süre şişlik ve ağrı veya hassasiyet, eklemde kızarıklık veya sıcaklık, eklem hareketinin kısıtlanması ve sabahın sertliğini içerir.

Kireçlenmiş omuzda:

• Kıkırdak astar normalden daha incedir veya tamamen yoktur. Kıkırdak hasarı ve iltihabı derecesi, kireçlenme tipine ve evresine göre değişir.
  • Kireçlenmiş omzuzun kapsülü şişmiş.
  • Eklem boşluğu daraltılmış ve taslak olarak düzensizdir; bu bir röntgen görüntüsünde görülebilir.
  • Kemik çıkıntıları veya aşırı kemik de eklemin kenarlarında birikebilir.

Omuz Kireçlenmesinin Tanısı

Doktorlar kireçlenmeyi tıbbi öykü, fizik muayene ve etkilenen kısmın röntgenleri ile teşhis eder. Bilgisayarlı tomografi (BT) taramaları ve manyetik rezonans görüntüleme (MRG) taramaları da kireçlenme teşhisi için gerçekleştirilir.