Omuz Artroskopisi

Omuz Artroskopisi Nedir?

Artroskopi eklem problemleri için uygulanan minimal invaziv cerrahi işlemdir. Omuz artroskopisi, artroskop denilen kurşun kalem büyüklüğünde bir alet kullanılarak gerçekleştirilir. Artroskop, cerrahın ameliyat bölgesini görmesi için görüntüleri bir bilgisayar ekranına yansıtan ışık sistemi ve kameradan oluşur. Artroskopi, kemikleri, kıkırdakları, tendonları, bağları ve omuz ekleminin kaslarını içeren hastalık koşullarını ve yaralanmaları tedavi etmek için kullanılır.

Omuz Artroskopisi

Omuz Anatomisi

Omuz eklemi, humerus başının (üst kol kemiği) glenoid olarak adlandırılan skapula soketi (omuz kanadı) soketi ile eklemlendiği bir top ve soket ekleminden oluşur. Kemiklerin iki eklemli yüzeyi, yumuşak hareket sağlayan hareketli kemikler arasındaki sürtünmeyi önleyen kıkırdak ile kaplanmıştır. Omuz ekleminin etrafındaki tendonlar ve ligamentler, eklemde güç ve stabilite sağlar.

Hastalığa Genel Bakış

Omuz ekleminin kemiklerine veya yumuşak dokularında oluşan yaralanma ve hastalık omuzu dengesiz hale getirebilir ve ağrıya, iltihaplanma ve hareketliliğin azalmasına neden olabilir.

Omuz Artroskopisinin Endikasyonları

• Omuz artroskopisi, ilaç ve terapi gibi konservatif tedaviler ile ağrı ve sakatlık giderilemediğinde doktorunuz tarafından uygulanabilir.
  • Omuz Sıkışması
  • Rotator manşet yırtığı
  • Donmuş omuz veya omuz ekleminin sertliği
  • Omuz İnstabilitesi
  • Hasarlı kıkırdak veya ligament
  • Kemik mahmuzları veya kemik çıkıntıları
  • Köprücük kemiğinin artriti

Omuz Artroskopisi İşlemi

Cerrahınız genel veya bölgesel anestezi altında omuz artroskopisi yapar. Cerrahi alanı genişletmek için omuz eklemine steril sıvı enjekte edilir, böylece cerrahınız çalışacağı alanı net bir şekilde görebilir. Omuza düğme şeklinde bir delik açılır ve artroskop yerleştirilir. Cerrahınız, kamera tarafından yakalanan görüntüleri artroskopta büyük bir monitörde izleyebilir. Eklemdeki hasarı gidermek ve onarmak için ayrı küçük deliklerden cerrahi aletler eklenir. Ameliyattan sonra, aletler çıkarılır ve insizyonlar dikişlerle veya küçük steril bandaj şeritleriyle kapatılır.

Omuz Artroskopisinde Postoperatif Bakım

Ameliyattan sonra, küçük cerrahi yaraların iyileşmesi birkaç gün alır ve cerrahi yara örtüsü basit yara bandı ile değiştirilir. İyileşme süresi, işlemin yapıldığı sorunun türüne ve boyutuna bağlıdır. Ağrılarınızın hafiflemesi için doktorunuz reçetenize ağrı kesici ilaçlar yazabilir. Kolunuz doktorunuz tarafından önerildiğinde kısa bir süre boyunca askıya yerleştirilir. Ameliyat sonrası omuz hareketliliğini ve gücünü geliştirmek için fizik tedavi önerilmektedir.

Omuz Artroskopisinin Avantajları

Artroskopinin büyük bir insizyon ile açık cerrahiye göre avantajları:

• Daha az acı
  • Daha az komplikasyon