Nükleoplasti Tedavisi Nedir? Nasıl Uygulanır?

Nükleoplasti, bel ve boyun fıtığı tedavisi için kullanılan, cerrahi dışı bir tedavi yöntemidir. Bu yöntem ile diskin merkezinde yer alan jelimsi madde “nükleus pulpozus” buharlaştırılır. Diskin dışını kaplayan anulus adındaki kemerin açılması ve nükleusun dışarı çıkarak baskı yapması ile bel fıtığı oluşur. Nükleoplasti uygulaması, diskin bulunduğu bölgede herhangi bir kesi oluşturmayı gerektirmez. Bu işlemde özel olarak geliştirilen bir iğne, görüntüleme yöntemi ile dikse yerleştirilir ve iğnenin içerisindeki elektrot diskin içine ulaştırılmış olur. Bu elektrot ise ısı oluşturarak diskin içindeki jelimsi maddeyi buharlaştırır.

Nükleoplasti

Nükleplasti tedavisi, ameliyathane ortamında ve görüntüleme işlemleri eşliğinde gerçekleştirilmelidir. Bu işlem sırasından hasta yüzüstü yatırılır ve sedasyon uygulanır. Sedasyon, hastanın rahatsızlık hissetmemesi ve gevşemesi için yüzeysel olarak uyutulmasıdır. Bu sayede hasta işlem sırasında ağrı duymaz. Ayrıca uygulama gerçekleştirilirken bölgeye lokal anestezi de uygulanabilir.

Nükleoplasti tedavisi, yaklaşık olarak 45 dakika kadar sürmektedir. Bu tedavinin uygulandığı hastalar 48 saat boyunca dinlenmelidir. Bunun yanında uygulamayı takip eden ilk bir hafta boyunca eğilmekten ve ağırlık kaldırmaktan kaçınılmalıdır. Operasyondan iki hafta sonra ise hasta fizik tedaviye başlamalıdır.

Nükleoplasti Tedavisinin Riskleri Nelerdir?

Nükleoplasti tedavisi, genel olarak güvenli bir işlemdir. Ancak diğer tüm işlemlerde olduğu gibi bu tedavi yönteminde de bir takım riskler ve yan etkiler bulunmaktadır. Nükleoplasti tedavisinin en sık görülen yan etkisi, hastaların uygulama sonrasında hissettikleri ağrılardır. Ancak bu ağrılar olağan oldukları gibi aynı zamanda geçicidirler.

Bu tedavi yöntemi, herhangi bir enfeksiyon riskinden korunmak adına oldukça steril koşullarda gerçekleştirilmektedir. Ayrıca işlemler tek kullanımlık malzemeler ile yapılır. Bu sayede oluşabilecek enfeksiyonların önüne geçilmiş olur.

Tüm bunların yanında nükleoplasti tedavisinin görüntüleme yöntemleri eşliğinde yapılmasından dolayı, uygulama sırasında ya da sonrasında ciddi komplikasyonlar görülmemektedir.

Kimlere Nükleoplasti Tedavisi Uygulanamaz?

Nükleoplasti tedavisi; disk alanının %50’den fazla daraldığı hastalarda, spinal kırık ya da tümör varlığında, ekstrüde ve sekestre disklerde uygulanamaz.  Tüm bunların yanında yapılan bilimsel araştırmalar, uygulanan nükleoplasti tedavilerinin %80 oranında başarı ile sonuçlandığını göstermektedir.