Mozaikoplasti

Mozaikoplasti, Eklemin yük taşımayan bölgesinden 6-8 mm çapında ve 15 mm boyunda kıkırdak ve kemikten oluşan silindirik parçaların alınıp, bunların yük taşıyan bölgedeki hasarlı bölgeye nakledilmesidir.

Mozaikoplasti, Bu teknik te 4cm2’nin altındaki hasarlarda uygulanır. En sık diz ve ayak bileği eklemlerinde uygulanır. Artroskopik veya açık yöntemle yapılabilir. En önemli avantajı, normal kıkırdağın mimari yapısında bir dokunun hasarlı bölgeye nakledilmesidir. Dezavantajları ise sınırlı sayıda doku nakli yapılabilmesi ve hasarlı bölgeye nakil yapılabilmesi için eklemin başka bir bölgesindeki normal kıkırdağın feda edilmesidir. Çok büyük hasarlarda bazen sağlam olan karşı diz ekleminden de doku alınması gerekebilir. Tekniğin özelliği dolayısı ile hasarlı bölgenin ancak % 70’i nakledilen kıkırdak ile doldurulabilir, nakledilen silindirler arasında kalan bölge kıkırdak benzeri bir tamir dokusu ile iyileşir. Bu teknik genellikle küçük kıkırdak hasarlarında daha başarılıdır. Büyük yaralanma alanlarında eklemin normal şeklinin oluşturulması zor olabilir. Ameliyat sonrası dönem mikro-kırık yöntemi ile benzerdir.

Mozaikoplasti

AMELİYATLI ve AMELİYATSIZ tedavi yöntemlerimizle sağlığınıza yeniden kavuşmanız mümkün. Avrasya Ortopedi Merkezi Bahçeşehir, Bakırköy ve Gaziosmanpaşa’ da Hizmetinizde.  Merkezimizde Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları, Omuz Hastalıkları, Omurga Hastalıkları, Dirsek ve El Bilek Hastalıkları, Diz Hastalıkları, Kalça Hastalıklarının Ameliyatlı ve Ameliyatsız Tedavileri Yapılmaktadır.

Comments are closed.