Menisküs Yırtığı

Menisküs yırtığı, sporcularda, özellikle temaslı sporlarda en yaygın olan diz yaralanmasıdır. Dizinizdeki ani bir dönme veya bükülme, menisküsün yırtılmasına neden olabilir. Bu travmatik bir menisküs yırtığıdır. Kıkırdak yaşlandıkça ve zayıfladıkça yaşlı insanlar dejeneratif menisküs yırtılmalarına daha yatkındır.

Meniskus Tamiri

Menisküs Anatomisi

Uyluk kemiği ve shinbone arasında bulunan kama şeklindeki iki kıkırdak parçasına menisci denir. Diz eklemini stabilize eder ve “amortisör” olarak işlev görürler.

Artroskopi Tekniği İle Menisküs Tamiri

Menisküs Yırtığı Belirtileri

Yırtık bir menisküs dizinizde ağrı, şişlik, tutukluk, yakalama veya kilitlenme hissine neden olarak dizinizi tam hareket alanı boyunca hareket ettirememenize neden olur.

Menisküs Yırıklarının Teşhisi

Ortopedi cerrahınız, bir tedavi planı önermeden önce dizinizi, semptomlarınızı ve tıbbi geçmişinizi değerlendirir.

Menisküs Yırtığı Tedavisi

Tedavi yırtığın tipine, büyüklüğüne ve konumuna, yaşınıza ve aktivite seviyenize bağlıdır. Yırtık küçükse, sadece menisküsün dış kenarına zarar vermişse, cerrahi olmayan tedavi yeterli olabilir. Bununla birlikte, semptomlar cerrahi olmayan tedavi ile çözülmezse, cerrahi tedavi önerilebilir.

Menisküs Yırtıklarının Cerrahi Tedavisi

Diz artroskopisi menisküs yırtıkları için yaygın olarak önerilen cerrahi işlemdir. Cerrahi tedavi seçenekleri şunları içerir:

• Menisküs çıkarma (meniskektomi)
  • Menisküs tamiri
  • Menisküs değişimi

Ameliyat, dizinizin içini büyük bir ekranda görebilmenizi sağlayan küçük bir kesiden küçük bir kameranın yerleştirileceği artroskopi kullanılarak cerrahi yapılabilir. Ameliyat diğer küçük insizyonlarla yapılacaktır. Meniskektomi sırasında, yırtık menisküsün çıkarılması için tıraş makinesi veya makas adı verilen küçük aletler kullanılabilir. Artroskopik menisküs onarımında yırtık menisküs, yırtığın boyutuna bağlı olarak sabitlenecek veya dikilecektir.