Kondromalazi Patella

Kondromalazi Patella, diz kapağında ya da dizin ön kısmında ağrı oluşması sebebidir. Çoğunlukla “Koşucu dizi” olarak anılmaktadır. Ayrıca daha çok genç yetişkinlerde rastlanılan bir problemdir.

Kondromalazi Patella

Kondromalazi patella, diz kapağının altındaki bir incinmeden kaynaklanır. Diz kapağının yüzeyinin altı yani patella, yumuşak kıkırdak bir doku ile kaplanmıştır. Bu kıkırdak, normalde diz kemiğinin eğilmesi esnasında sorunsuz olarak kayar. Ancak bazı kişilerde diz kapağı diz eklemine karşı bükülür ve kıkırdak yüzeyi tahriş olur. Bu da dizde ağrı oluşmasına neden olur.

Patello Femural Kondromalazi, en derindeki kıkırdak tabakasında oluşan, yüzey kıkırdakta kabarcıklara neden olan değişimden kaynaklanır. Kondromalaziyle beraber görülen kıkırdak şekli, artritte görülen dejenerasyon ile aynı değildir. Artritten farklı olarak, kondromalazinin sebep olduğu hasar onarılmaya daha uygundur.

Kondromalazi Nasıl Tedavi Edilir?

Patello Femural Kondromalazi tedavileri ile ilgili çelişkiler bulunmaktadır. Bu durumu yaşayan kişiler, dizlerini dinlendirmeleri ve uygun fizik tedavi programına devam etmeleri halinde iyi bir tedavi almış olurlar. Ancak kondromalazinin iyileşmesinin ilk şartı, iltihaplanmayı önlemektir. Bu tedavinin ilk aşamasıdır. Tedavi sırasında diz dinlendirilirken yüzme gibi çapraz idman hareketleri ile atletin formunun korunması sağlanabilir.

Tedavinin sonraki aşaması ise kalça ve uyluk kaslarının güçlendirilmesi için uygulanacak bir fizik tedavi programıdır. Bunun yanında kondromalazi ile ilgili ağrıların en aza indirilebilmesi için, kortizon içermeyen iltihap önleyici ilaçların kullanılması da fayda sağlayacaktır.

Bu hastalığın tedavisinde cerrahi müdahaleye çok fazla başvurulmaz. Bunun iki sebebi bulunmaktadır. Bunlardan birincisi cerrahiye başvurulmadan iyi sonuçlar alınabilmesidir. Diğeri ise çok az kişinin ameliyatlardan fayda sağlaması olarak gösterilebilir.