Kök Hücre Tedavisi

Kök hücre tedavisi, Ortalama bir insan vücudunda en çok ihtiyaç duyulan: kök hücredir. Kök hücreler; birden fazla formasyona dönüşebilen ve ihtiyaç duyulan amaca göre kendini şekillenebilen yapılardır. İnsan vücudunda en temel fonksiyonları yerine getiren kök hücreler, son zamanlarda tıp alanının en çok araştırılan konusu haline gelmiştir.

Kök Hücre Tedavisi

İnsan vücudunun fiziksel hasarlarını gidermede ve onarımında kullanılan, kök hücredir. Kök hücre; kas, kemik, kıkırdak ve de yağ gibi insan vücudunun önemli dokularına dönüşerek, iyileştirme süreci başlatabilen öncül hücredir. Bu öncül hücrenin fonksiyonel olarak birincil yetkinliği; büyüme sağlayarak çoğalma eylemi gerçekleştirmek ve bulunduğu dokuyu iyileştirme/onarma sürecine hazırlamaktır.

Kök Hücre Tedavisinin Temeli

Kök hücre araştırmaları öncesinde, ortopedi rahatsızlığı bulunan kişilerde(kıkırdak nedenli); çoğunlukla ilik uyarımı gerçekleştirilmekteydi. Böylece, bireyin bünyesi kendi kendini tamir edecek ve herhangi bir ek müdahaleye gerek duyulmayacaktı. Kemiklerin kabuk yapısındaki ufak delikler sırasınca; kemik iliğindeki kök hücrelerin yeni doku oluşturması işlemi, yeni çağın başlangıcı olarak kabul görmüştür. Oldukça iyi sonuçlar veren bu yöntem, zamanla tıbbi araştırma alanında birincil öneme sahip olmuştur.

Kalça Kireçlenmesinin Kök Hücre İle Tedavisini Gösteren Animasyon Video

Diz Kireçlenmesinin Kök Hücre İle Tedavisini Gösteren Animasyon Video

Günümüz vakalarının birçoğu sıradan anomalilerden çıkıp, alternatif yöntem ve üstün beceri gerektiren bir duruma bürünmüştür. Tedavisi olmayan hastalıklara sahip insanlar için yeni bir umut kaynağı olan kök hücre tedavisinin, ilerleyen zamanlarda ne gibi değişiklikler ve gelişmeler göstereceği hâlen merak konusu.

karından alınan yağ ile kök hücre

Ortopedi İçin Yeni Umut

Son zamanlarda araştırma alanları oldukça yaygınlaşan kök hücre tedavisi, kliniklerimizde ortopedi alanında da sürdürülmektedir.

Kök Hücre Nedir? Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Yaş itibari ile insan vücudunun belli başlı bölümlerinde, kireçlenme söz konusu olabilmektedir. Bunların en başında; diz ve kalça kireçlenmeleri gelmektedir. İşlev olarak diz: üst kemik ile alt kemiğin, birlikte hareket etmesine olanak sağlayan bölümdür. İçerisinde bulundurduğu sıvı madde sayesinde, kıkırdakların birbirine zarar vermeden hareket etmesini sağlamaktadır. Lâkin bireyin yaşı ilerledikçe, zamanla diz içerisinde sıvı kaybı gerçekleşmektedir. Kıkırdakların birbiriyle kayganlaştırıcı bir etken olmadan temas etmesi; kıkırdakların aşınmasına sebep olmaktadır. Aşınan ve tahrip olan kemik kıkırdakları; bireyi sancılı ve ağrılı bir döneme maruz bırakmaktadır. Ülke genelinde elli beş yaş ve üstü çoğu bireyin muzdarip olduğu birincil rahatsızlık; dizdeki sıvı kaybıdır. Dışarıdan sıvı enjeksiyonu ile çoğu zaman geçici çözüm üretilse de bu alanda en temel çözüm: kök hücre tedavisidir.

Kök Hücre Tedavisi İle Kas Yaralanmaları Tarihe Karışıyor

Birey; günlük yaşamı içerisinde, vücudunun neredeyse tamamındaki kasları kullanmaktadır. Bazı durumlarda bu kaslar, fiziksel hasar alabilmektedir. Kaslar, insan vücudunda hayati önem taşıdığından dolayı, bu dokuların mümkün olduğunca iyi durumda olması gerekmektedir.

Dirsek Kireçlenmesinin Kök Hücre İle Tedavisini Gösteren Animasyon Video

Kök hücre tedavisi araştırmaları yapılmadan evvel ciddi kas yaralanmalarına alternatif çözüm olarak uygulanabilecek yöntemler, yok denecek kadar azdı. Bu da insan sağlığı açısından kas yaralanmalarını, hayati önem taşıyan bir noktaya getirdi.

Zaman içerisinde gelişen ve değişen çözüm arayışlarına ışık tutan, yine kök hücre tedavisi oldu. Kas yaralanmaları durumunda mevcut bölgeye kök hücre transferi gerçekleştirilerek hastanın çok kısa bir sürede eski sağlığına kavuşması hedeflendi ve bu doğrultuda çalışmalar yürütüldü. Uzun süren çalışmalar sonucunda elde edilen verilere göre, ortopedi alanında kök hücre tedavisi: kemik ve kas rahatsızlıklarının çoğunluğunu başarı ile tedavi edebilmekte ve bireyin kısa sürede sağlığına kavuşmasını yerine getirebilmektedir.

Hastalıklarla Mücadelede Yeni Dönem

Kök hücre tedavisi araştırmaları, geçmişten günümüze çok ciddi sayılabilecek birçok rahatsızlık göz önüne alınarak yapılmaktadır. Modern tıbbın temeli ve tıpta altın çağ olarak nitelendirilen bu hücre devri, tıp alanında vazgeçilmez bir konuma yükselmiştir. Hâlen daha Omurilik hasarları, Parkinson, Alzheimer, Felç gibi bireyin kişisel yaşantısını olumsuz yönde etkileyecek rahatsızlıklarla mücadele için araştırmalar ve klinik deneyler devam etmektedir. Bunlara ek olarak, kalp ve damar yetmezliği gibi hayati risk barındıran bulgular üzerinde de büyük bir titizlikle çalışmalar sürdürülmektedir.

Bireyin sağlıklı bir şekilde yaşamını sürdürebilmesi adına alacağı tedavinin kalitesi, kök hücre döneminin getirdiği tıpta altın çağ ile üst seviyelere tırmanmaktadır.

Ameliyatsız tedavi seçeneklerinden olan bir diğer yöntem ise PRP‘ dir. PRP ile ilgili yazımızı aşağıdaki resmi tıklayarak mutlaka okumanızı tavsiye ediyoruz.

Kas iskelet sistemi hastalıklarında kök hücre uygulamaları, Totbit Bilimsel Açıklaması

Son yıllarda ortopedide, özellikle kıkırdak lezyonlarında, erişkin kök hücre uygulamaları kullanılmaktadır. Rejeneratif tıp, artık her konuda güncelliğini arttırmaktadır. Ülkemizde de 2009 yılından itibaren kullanımı başlamış ve günümüze kadar değişen teknolojiler ile uygulamaları artmıştır. Rejeneratif tedaviler için biyolojik ürün hazırlamada başlıca iki yöntem vardır: kök hücre, GMP laboratuvarlarında kültür şeklinde elde edilip uygulanabildiği gibi, kemik iliği ve yağ dokusundan tek seans olarak elde edilerek de kullanılmaktadır. Ortopedik işlemler için, lokal kıkırdak lezyonlarında esas olarak açık cerrahi ile membranlı kök hücre uygulaması, dejenere eklem sorunları için ise rejeneratif hücre kokteyli enjeksiyonları tercih edilir.

Yazının Tamamını Totbit Web Sitesinden Okuyabilirsiniz

Totbit – Türk Ortopedi ve Travmatoloji Birliği Derneği

Kaynak : http://dergi.totbid.org.tr/20173/totbid.dergisi.2017.36.pdf

1. M. Corek dedi ki:

İlginç bir tedavi yöntemine benziyor.

2. Serap dedi ki:

Bende en uygun zamanda kök hücre tedavisi yaptırağım.

3. Metin dedi ki:

Ben metin benim dizlerimde kıkırdak aşınması var yani doku yıpranması var kök hücre nakli olmak istiyorum

4. Avrasya Ortopedi dedi ki:

Merhaba Metin Bey, öncelikle geçmiş olsun. Dilerseniz 0212 909 1140 numaralı telefonumuzu arayarak ortopedi koordinatörlerimizle iletişime geçebilir, randevu ve bilgi alabilirsiniz.
    “Her Adımınızda Sizinleyiz.”
    Saygılarımızla.

5. yusuf süleyman karadağ dedi ki:

Merhaba;
    sol diz iç menisküs yırtılması var. Fizik tedavi alıyorum. Ancak kök hücre tedavisi yaptırmak istiyorum. Bu konuda bana ulaşabilir misiniz?
    Yusuf Süleyman KARADAĞ

6. bayram dedi ki:

merhaba ben A.S hastasıyım kök hücre yapılabilinirmi omurilik ve boyun sabit yardımcı olursanız sevinirim

7. Avrasya Ortopedi dedi ki:

Merhaba efendim, öncelikle geçmiş olsun. Dilerseniz 0212 909 1140 numaralı telefonumuzu arayarak ortopedi koordinatörlerimizle iletişime geçebilir kök hücre tedavisi hakkında ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.
    “Her Adımınızda Sizinleyiz.”
    Saygılarımızla.

8. Ümit dedi ki:

Doktorunuz çok ilgili biri. 2 hafta sonrasına randevu aldım. Kök hücre tedavisinin işe yarayacağına inanıyorum.

9. İsa dedi ki:

Bende diz kapağı ağrısı var. Bazen şiddetleniyor bazen ağrı gidiyor. Kök hücre tedavisi işe yararmı

10. Avrasya Ortopedi dedi ki:

Merhaba İsa Bey, kök hücre ve ozonlu prp gibi yöntemler diz kapağı ağrısı gibi rahatsızlıkların tedavisi için etkilidir.

11. Rafet zengin dedi ki:

Sağ dizimde 3. Derecede yırtık sol dizimde 2.derece aşınma var .Cok ağrı ve yorgunluk var .kök hücre uygunmudur. ÖNERİNİZ nedir
    Kök hücre çözüm olabilirmi

12. Avrasya Ortopedi dedi ki:

Merhaba Rafet Bey kök hücre yöntemi ile kireçlenme rahatsızlıkları tedavi edilebilir. Gerekli bilgilendirme mail adresinize gönderildi.

13. Necla Aknar dedi ki:

Dizlerimden rahatsızım yaşım 72 kök hücre tedavisi olabilirmiyim..

14. Avrasya Ortopedi dedi ki:

Merhaba kök hücre tedavisinin uygulanması için yaş sınırı yoktur.

15. Bende düşük ayak var kök hücre olurmu

16. Kamuran ŞANSAL dedi ki:

Belimde kireçlenme var kök hücre tedavisi yararlı olur mu.

17. Suat dedi ki: