Kök Hücre Tedavisi

Kök hücre tedavisi, vücudun doğal iyileşme mekanizması içinde bulunan kök hücreler ile hastaları tedavi etmek için kullanan bir rejeneratif tıptır.

Kök hücre tedavisi

Kök hücreler insan vücudundaki yaşlı ve hastalıklı hücreleri yenilemek için özel hücre türleriyle çoğalma ve farklılaşma potansiyaline sahip progenitor yani öncü hücrelerdir. Onarım mekanizmasının bir parçası olarak vücudumuzda bulunurlar. Günümüzde bilim adamlarının araştırmaları sonucu ve tıp alanındaki teknolojinin gelişmesi ile birlikte kök hücreler ayrıştırılabilir, toplanabilir ve hastalıklı bölgelere uygulanabilmektedir.

Kök Hücre Yöntemi İle Kalça Kireçlenmesi Tedavisi

Kök hücreler kemik iliğinden elde edildiği gibi, karın bölgesinden de elde edilebilir. Liposuction ile toplanan kendi vücudumuzdaki yağ iyi bir kök hücre kaynağıdır. Kök hücreler yağlı alanlar içinden toplanarak doğrudan hasta olan kalça, diz, omuz, dirsek, el ve ayak bileği gibi kireçlenme tedavisi gerektiren alanlara enjekte edilir.

Kök Hücre Yöntemi İle Diz Kireçlenmesi Tedavisi

Kök hücreler, hastalıklı veya hasarlı dokuları yenilemek ve onarmak için rejeneratif tıpta kullanılmaktadır ve çeşitli ortopedik hastalıkların tedavisinde umut verici sonuçlar göstermiştir.

Kök hücre tedavisinin amacı kireçlenme olan bölgeye kök hücrenin uygulanması ile hücre sayılarını artırmak ve doğal onarım sistemini güçlendirmektedir.

Kök hücreler vücutta birçok bölgeden toplanabilir. Bunlar yağ dokusu, kemik iliği gibi alanlardır. Mezankimal kök hücre en sık toplanan kök hücre türüdür. Bu hücreler tendonlar, bağlar ve eklem kıkırdağı gibi kas-iskelet sistemini oluşturan hücrelere dönüşebilme kabiliyetine sahiptirler.

Şuan Kök Hücre Hastanesi' nde omuz, diz, kalça, dirsek, el ve omuz bileği kireçlenmesi gibi dejeneratif hastalıklar tedavi edilebilir. Ayrıca kök hücreler kemiğe bağlı yaralanmaların da tedavisinde kullanılabilir.

Kimler Kök Hücre Tedavisi Olabilir?

• Eklem ağrısı çekiyorsunuz ve cerrahi işlemlerden kaçınıyorsunuz. Aynı zamanda kaliteli yaşamınıza geri dönmek istiyorsanız kök hücre tedavisi için iyi bir aday olabilirsiniz.
  • Ortopedi uzmanlarımızın muayenesi veya konsey değerlendirmeleri ile beraber bu tedavinin sizin için uygun olacağı sonucuna ulaştığımızda hastanemizde bu tedaviyi uygulayabiliriz.
  • Tedavi sonrası 1 gün misafirimiz olup ertesi gün taburcu olursunuz.

Kök Hücre Tedavisinin Avantaşları Nelerdir?

• Kök hücre tedavisi invaziv cerrahi işlemlerle ilişkili komplikasyonları (yan etkileri) önleyen basit bir işlemdir.
  • Kök hücre tedavisi 'nde kendi vücudunuzdan türeyen hücreler kullanıldığı için vücudunuzun bu hücreleri reddetme olasılığı yoktur.