Kök hücre nedir?

Kök hücreler büyüme sırasında vücutta birçok farklı hücre tipinde gelişme potansiyeline sahiptir. Pek çok dokuda iç onarım sistemi olarak hizmet ederler. Hücreleri yenilemek için sınırsız olarak bölünürler ve hastalıklı bölgeyi iyileştirirler. Buna yara olan bölgenin iyileşmesi örneğini verebiliriz. Bir kök hücre çoğaldığında bu hücre kas hücresi, kan hücresi veya bir beyin hücresi gibi özel bir işlevi olan başka bir hücre türü olma potansiyeline sahiptir.

Rejenaratif Büyüme Faktörleri

Kök hücreler iyileşmeyi teşvik eden doğal büyüme faktörlerine sahiptir. Bu büyüme faktörleri doğal olduğundan ağrıyı ve yaralanmalardaki iltihabı azatır.

Kök Hücre Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kök hücreler hastanın karın bölgesinden ve kemik iliğinden alınır ve bir tüpe aktarılır. Sonra özel bir santrifüjde 10 kat üzerinden yoğunlaştırılır.

Kök Hücre Yöntemi İle Kalça Kireçlenmesi Tedavisi

Ne Kadar Sürer

İşlem yaklaşık 1 saat sürer. İşlem sonrasında hastanın 1 gün yatışı yapılır.

Acıtır mı?

İşlem sırasında lokal anestezi kullanılır. Herhangi bir rahatsızlık hissetmezsiniz.

Ne İşe Yarar?

Çeşitli yaralanma ve ağrılarda önemli ve kalıcı bir azalma gösteren klinik çalışmalar yapılmış ve kök hücrelerin dokuların iyileşmesinde etkili olduğu gözlemlenmiştir. Düşük ve yüksek derecedeki kireçlenme hastalıklarında ve ağrılarda uygulanıp iyileşme süresini hızlandırmaktadır.

Bu Tedavi Etkili Midir?

Hastaların %85-%90 oaranındaki kısmı bu tedavinin faydasını gördü.

Kök Hücre Yöntemi İle Diz Kireçlenmesi Tedavisi

Kök hücreler, hastalıklı veya hasarlı dokuları yenilemek ve onarmak için rejeneratif tıpta kullanılmaktadır ve çeşitli ortopedik hastalıkların tedavisinde umut verici sonuçlar göstermiştir.

Kök hücre tedavisinin amacı kireçlenme olan bölgeye kök hücrenin uygulanması ile hücre sayılarını artırmak ve doğal onarım sistemini güçlendirmektedir.

Kök hücreler vücutta birçok bölgeden toplanabilir. Bunlar yağ dokusu, kemik iliği gibi alanlardır. Mezankimal kök hücre en sık toplanan kök hücre türüdür. Bu hücreler tendonlar, bağlar ve eklem kıkırdağı gibi kas-iskelet sistemini oluşturan hücrelere dönüşebilme kabiliyetine sahiptirler.

Şuan Kök Hücre Hastanesi' nde omuz, diz, kalça, dirsek, el ve omuz bileği kireçlenmesi gibi dejeneratif hastalıklar tedavi edilebilir. Ayrıca kök hücreler kemiğe bağlı yaralanmaların da tedavisinde kullanılabilir.

Kimler Kök Hücre Tedavisi Olabilir?

• Eklem ağrısı çekiyorsunuz ve cerrahi işlemlerden kaçınıyorsunuz. Aynı zamanda kaliteli yaşamınıza geri dönmek istiyorsanız kök hücre tedavisi için iyi bir aday olabilirsiniz.
  • Ortopedi uzmanlarımızın muayenesi veya konsey değerlendirmeleri ile beraber bu tedavinin sizin için uygun olacağı sonucuna ulaştığımızda hastanemizde bu tedaviyi uygulayabiliriz.
  • Tedavi sonrası 1 gün misafirimiz olup ertesi gün taburcu olursunuz.

Kök Hücre Tedavisinin Avantaşları Nelerdir?

• Kök hücre tedavisi invaziv cerrahi işlemlerle ilişkili komplikasyonları (yan etkileri) önleyen basit bir işlemdir.
  • Kök hücre tedavisi 'nde kendi vücudunuzdan türeyen hücreler kullanıldığı için vücudunuzun bu hücreleri reddetme olasılığı yoktur.