Kanal Daralması, Omurilik Daralması Tedavisi

Kanal daralması ya da omurilik daralması, hastalar tarafından genellikle siyatik ağrıları ya da bel ve boyun fıtığı gibi rahatsızlıklar ile karıştırılır. Omurgayı oluşturan yapılarda yıpranma meydana gelmesi nedeniyle oluşan bu hastalık, bel ve boyun fıtığını taklit etse de farklı bir hastalıktır. Bu sebeple tedavisinde de farklı yöntemler kullanılmaktadır.

Kanal Daralması Tedavisi

Kanal daralması, omurilik daralması omurganın ortasında yer alan, içinden omurilik ve sinirlerinin geçtiği ince kanalın zamanla daralması ve omurilik ile sinirlere baskı uygulaması sonucunda oluşur. Özellikle fazla yük binmesi nedeniyle en fazla bel bölgesinde oluşur. Bunun yanında boyunda, nadir de olsa sırt bölgesinde görülmektedir.

Kanal Darlığı Teşhisi ve Tedavisi

Omurga kanalı darlığı teşhisi konulan hastaya öncelikle istirahat önerilir. Bunun yanında ilaç ve fizik tedavi ile desteklenir. Ancak bazı hastalarda kanal darlığı sebebiyle oluşan rahatsızlıklar, yaşam kalitesinin azaltır ve hastaya cerrahi müdahalede bulunulması gerekebilir.

Kanal daralması ameliyatındaki amaç, daralan kanalda sıkışan ve baskılanan sinir yapılara yer açmak için omurga kanalının genişletilmesidir. Bu ameliyat; deneyimli doktorlar tarafından, doğru şekilde planlanarak gerçekleştirilirse hastanın memnuniyet oranı oldukça yüksek olacaktır. Kanal daralması ameliyatının ardından hasta, ameliyat öncesinde yapamadığı birçok işi yapabilir hale gelir.

Cerrahi işlem sırasında omurga kanalını genişletmek için özel aletler ile bağ ve kemik dokusu sıkışmış olan sinirlerin çevresinden alınır. Ancak cerrahi planlamanın önemi bu noktada ortaya çıkmaktadır. Çünkü operasyon sırasında hem bağ ve kemik dokusu sinirler üzerinden çıkarılmalı hem de zaten yıpranmış olan omurganın dengesi bozulmamalıdır. Bazı durumlarda omurganın bozulan dengesini düzeltmek için metal sistemler kullanılabilmektedir. Bu işlem, halk arasına platin ya da vida yerleştirilmesi olarak da bilinmektedir.

Kanal darlığı tedavisi için uygulanan cerrahi müdahale basit bir ameliyat değildir. Ameliyatı yapan cerrahın tecrübeli olması ve cerrahi operasyonu en doğru şekilde planlayabilmesi gerekir. Bunun yanında cerrahi operasyonun uygun teknik imkânlara sahip ameliyathanelerde yapılması oldukça önemlidir.

Ameliyat sonrasında hastalar kısa süre içerisinde desteksiz olarak yürüyebilirler. Ancak hastanın ameliyat sonrasından yaklaşık 2 gün boyunca hastanede yatması gerekir.

acil ortopedi

Tercihler

Tıklayın ve Telefonla Görüşün Biz Sizi Arayalım Doktorla Görüntülü Konuşma Menüye Geri Dön Ortopedi Randevusu