Kalça Bursiti Nedir?

Kalça bursiti kalçada bursa iltihabına neden olan ağrılı bir durumdur. Bursa, sürtünmeyi azaltmak ve hareket sırasında yastıklama sağlamak için kemik ve yumuşak doku arasındaki eklemlerde bulunan sıvı dolu keselerdir.

Kalçanın kemik belirginliğine daha büyük trokanter denir ve üst uyluk kemiğinin veya femurun dış tarafında bulunur. Üzerindeki bursaya trokanterik bursa denir. Bir diğer bursa kasık bölgesine doğru yerleşmiştir ve iliopsoas bursa olarak adlandırılmıştır. Trokanterik bursa bursit iliopsoas bursa'nınkinden daha yaygındır.

Kalça Bursiti Tedavisi

Kalça Bursitinin Nedenleri

Trokanterik bursit sıklıkla futbol gibi spor yapan kişilerde görülür. Bursit bazen yaralanma, kalça üzerine düşme veya kalça ameliyatı sonrası oluşabilir. Omurga hastalığı, romatoid artrit ve bacak uzunluğu eşitsizliği kalça bursiti riskini artırır.

Kalça Bursitinin Belirtileri

Trokanterik bursit, kalçanın dış tarafında genellikle uzun süreli yürüme veya merdiven çıkma ile artan ağrı ile sonuçlanır. Bir sandalyeden kalkarken ve gece etkilenen tarafa yattığınızda acı daha fazla hissedilir. Bununla birlikte iliopsoas bursa iltihabı kasık bölgesinde ağrı ile sonuçlanır.

Kalça Bursitinin Teşhisi

Kalça fiziksel muayenesi sırasında bursa üzerindeki ağrı alanında hassasiyet ve şişlik kalça bursitinin teşhisini doğrular. Bursa tahrişine neden olabilecek kemik çıkıntılarını kontrol etmek için doktorunuz röntgen çekebilir. Ağrının nedeni çok açık değilse, doktor röntgende görünmeyen yumuşak dokuları ve yapıları görmesi için bir MRG isteyebilir.

Kalça Bursitinde Konservatif Tedavi Seçenekleri

Bursit için tedavi hedefleri, iltihabı ve ağrıyı gidermeye yöneliktir. Dinlenme tavsiye edilir ve bursit ağrısına neden olan aktiviteler kısıtlanır. İltihap ve ağrıyı azaltmak için iltihap önleyici ilaçlar verilir. Bazen fizik tedavi, ısı, buz ve ultrason ile tedavi önerilmektedir. Enflamasyonu azaltmak için bir kortikosteroid ilacı uygulanabilir. Bazen, ağrı birkaç ay sonra geri gelirse ikinci bir enjeksiyon gerekir. Bu cerrahi olmayan tedaviler çoğu durumda kalça bursitinin rahatlamasını sağlar.

Kalça Bursit Cerrahisi

Bununla birlikte, bazen, konservatif tedavi yöntemleri ile iyileşme sağlanamazsa doktorunuz bursa'nın cerrahi olarak çıkarılmasını önerebilir.