Kalça Artroskopisi

Artroskopi Nedir?

Minimal invaziv cerrahi olarak da adlandırılan artroskopi, herhangi bir hasarı kontrol etmek ve eşzamanlı olarak onarmak için bir eklem içine bir artroskopun yerleştirildiği bir prosedürdür.

Artroskop, lens, ışık kaynağı ve video kameradan oluşan küçük, fiber optik bir cihazdır. Kamera, eklemin iç görüntüsünü, cerrahın herhangi bir hasar aramasına, yaralanma tipini değerlendirmesine ve sorunu onarmasına olanak tanıyan geniş ekranlı bir monitöre yansıtır.

Kalça Artroskopisi

Kalça Artroskopisinin Endikasyonları

Kalça artroskopisi, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli kalça hastalıklarını teşhis etmek ve tedavi etmek için çok küçük insizyonlarla gerçekleştirilen cerrahi bir işlemdir:

Kalça ağrısı ve hareketsizliğe neden olan yırtık kıkırdak veya kemik yongalarının giderilmesi

Yırtık labrumun onarımı (asetabular soketi kaplayan lifli kıkırdak halkası)

Kemik çıkıntılarının çıkarılması veya artrit veya yaralanma nedeniyle oluşan ekstra kemik büyümelerinin onarımı.

İnflamatuar artrit (parsiyel sinovektomi) hastalarında iltihaplı sinovyumun bir kısmının (eklemin kaplanması) çıkarılması

Travmanın neden olduğu kırık veya yırtık bağların tamiri

Konservatif tedaviye cevap vermeyen açıklanamayan ağrı, şişlik veya kalça sertliği olan durumların değerlendirilmesi ve tanısı

Kalça Artroskopi İşlemi

Kalça artroskopisi siz ve cerrahınızın tercihine bağlı olarak bölgesel veya genel anestezi altında yapılır.

Cerrahınız kalça eklemi çevresinde 1/4 inç uzunluğunda 2 veya 3 küçük kesi yapacaktır. Kesiklerden birinden bir artroskop yerleştirilir. Bununla birlikte, eklem alanını genişletmek ve cerrahın çalışması için yer açmak için eklemin içine steril bir çözelti pompalanır.

Televizyon ekranındaki daha büyük görüntü, cerrahın hasarın derecesini belirlemek için doğrudan eklemini görsel olarak görüntülemesine izin verir, böylece cerrahi olarak tedavi edilebilir. Sorunu gidermek için diğer küçük kesilerden cerrahi aletler yerleştirilecektir. Ameliyattan sonra insizyon kapatılır ve bandajla kapatılır.

Kalça Artroskopisinin Avantajları

Kalça artroskopisinin standart açık kalça ameliyatına göre avantajları:

• Küçük kesikler
  • Çevreleyen ligament, kas ve dokulara minimal travma
  • Daha az acı
  • Düşük enfeksiyon oranı
  • Daha az yara izi
  • Erken mobilizasyon
  • Daha kısa hastanede kalış

Kalça Artroskopisinde Postoperatif Bakım

Doktorunuz daha hızlı iyileşmeyi teşvik etmek ve daha fazla komplikasyonları önlemek için bazı önlemler almanızı önerebilir. Bu öneriler şunları içerir:

• Reçete ile yazılan ağrı kesici ilaçların alınması.
  • Ameliyat edilen kalçadaki taşıma ağırlığını önlemek veya sınırlamak için koltuk değneği kullanımı.
  • Normal kalça fonksiyonunu eski haline getirmek ve esnekliği ve gücü artırmak için fizik tedavi egzersizleri yapılmalıdır.
  • Sağlıklı bir diyet yemeği ve sigaradan kaçınmak daha hızlı iyileşme ve iyileşmeye yardımcı olacaktır
  • Ameliyattan sonraki ilk birkaç hafta boyunca ağır şeyler kaldırmak veya yorucu egzersizler yapmaktan kaçınınız.