Kalça Ağrısı Nedir?

Hastaların şikayet ettiği ortak semptomlardan biri olan kalça ağrısı, kalça eklemi üzerinde her zaman tam olarak hissedilmeyebilir. Kalça eklemi içinde ve çevresinde ağrı hissedilebilir ve ağrı nedeni çok faktörlüdür. Kalça ağrınızın tam konumu, ağrıya neden olabilecek olası nedeni veya altında yatan durumu gösterir. Kalça eklemi içindeki kasık bölgesinde veya kasık bölgesinde hissedilen ağrı, kalça eklemi içindeki problemlerden kaynaklanır. Aynı şekilde, kalçanızın dış tarafında, üst uylukta veya kalçada hissedilen ağrı, kasların, bağların, tendonların ve kalça eklemini çevreleyen yumuşak dokuların sorunlarının bir sonucu olabilir. Bununla birlikte, bel veya diz gibi vücudunuzun diğer kısımlarını etkileyen belirli hastalık koşulları da kalça ağrısına neden olur.

Kalça Ağrısı Tedavisi

Kalça Ağrısının Nedenleri

Kalçadaki ani ağrının ana nedeni kalça kemiğinin kırılmasına yol açan bir yaralanmadır. Kalça kırığı yaşlı bireylerde sık görülür. Çünkü yaş ilerledikçe kemikler aşınır. Kalça ağrısının diğer nedenleri şunlar olabilir:

• Kireçlenme
  • İltihaplanma
  • Enfeksiyon
  • Bel ağrısı
  • Kalçanın osteonekrozu
  • Burkulma
  • Tekrarlayan kullanımdan kaynaklanan tendinit

Kalça Ağrısı Teşhisi

Doktorunuz durumunuzu tıbbi öykü, kalça ve uyluk bölgesinin fiziksel muayenesi, röntgen ve diğer taramalar dahil olmak üzere tanı testlerine dayanarak değerlendirecektir.

Kalça Ağrısı Tedavileri

Kendi kendine bakım ve ağrı giderici antienflamatuar ilaçlar semptomatik rahatlama sağlar. Ancak, ağrının kesin nedeni ele alınmalıdır. Belirli önlemlerin alınması ağrının artmasını önleyebilir ve yaşam kalitesini artırabilir. Ağrıyı kötüleştirebilecek fiziksel aktivitelerden kaçınmak, kuadrisepsleri ve hamstring kaslarını germek, gerçek egzersizlerden önce ısınma egzersizleri yapmak hastalığı iyileştirir. Ağrı bölgesine yaklaşık 15 dakika boyunca günde 3 ila 4 kez buz paketlerinin uygulanması hem ağrıyı hem de şişliği azaltır. Ancak, ciddi kalça ağrısı ve şişlik nedeniyle yaralanma varsa, daha iyi tedavi sonuçları için bizimle iletişime geçebilirsiniz.