Evde Fizik Tedavi

Ağrı veya fonksiyonel hareketliliğin kaybıyla sonuçlanan bir sorununuz varsa, bir fizyoterapistin yetenekli hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Terapiniz, normal hareketliliği geri kazanmanıza yardımcı olmaya odaklanacak, böylece zevk aldığınız şeylere geri dönebilirsiniz.

Evde Fizik Tedavi

Fizik tedavi işlemi çeşitli ortamlarda sağlanabilir. Açıkçası, hastaneye yatırılırsanız, tedaviniz hastanede çalışan bir fizyoterapist tarafından sağlanabilir. Spor terapisine ihtiyacınız varsa, hastaneye gidemiyorsanız fizyoterapist ekibimizle görüşebilir fizik tedavi için destek talebinde bulunabilirsiniz.

Bazı hastalar fizik tedaviye gitmek için evi terk etmekte zorluk çekerler. Bu hastalar evde fizik tedavinin faydalarından yararlanabilirler. Fizyoterapistlerimiz, hastanın normal fonksiyonel hareketliliğini sağlamak için evde fizyoterapi hizmeti vermektedir.

Evde Fizik Tedavi Nedir?

Evde fizik tedavi, bir fizyoterapist rehabilitasyon hizmetleri sunmak için evinize gelir. Bu hizmet türü, fizik tedavi muayenesi için evden ayrılamayan hastalara yapılmaktadır. Evde fizik tedavi hizmeti aşağıdaki durumlarda ortaya çıkabilir.

• Durumunuz akut, şiddetli ve evden ayrılmanız sağlık riski taşıyorsa
  • İşlevsel hareketliliğiniz sınırlı ve terapiye gidemiyorsanız
  • Fizik tedavi merkezine gidebilmek için ulaşım sorunları yaşıyorsanız.
  • Evinizde size özel fizik tedavi desteği istiyorsunuz.
  • Evde fizik tedavi hizmetini tercih ediyorsanız, sigorta şirketiniz hizmeti kapsamıyor olabilir.

Evde Fizik Tedavi Hizmeti Nasıl Alınabilir?

Normal hareket etme yeteneğinizi sınırlayan bir yaralanma veya hastalığınız varsa, Evde fizik tedavi hizmetinden faydalanabilirsiniz. Evden ayrılmadan fizik tedavi hizmeti sizin için iyi bir tedavi seçeneği olacaktır.

Evde fizik tedavi alan hastaların çoğu, Avrasya Ortopedi doktorları tarafından hastalara önerilebilir. Doktorunuz fizik tedavi sunan fizyoterapistlerimizin tedavinize evde devam etmenin daha faydalı olacağını iletebilir ve ev hizmetlerinin tıbbi olarak gerekli olduğunu kanıtlayabilir. Bu tıbbi gereklilik raporu, muhtemelen durumunuz veya koşullarınız nedeniyle evden çıkamadığınız için evde bakım fizik tedavi hizmetinin gerekli olduğunu da belirtecektir.

Evde fizik tedaviden yararlanabileceğinizi düşünüyorsanız, yerel Avrasya Ortopedi fizik tedavi bölümü ile iletişime geçebilir fizyoterapistlerimiz ile görüşebilir, tedavinizi planlayabilirsiniz.

Evde Fizik Tedavi İşe Yarar Mı?

Peki evde bakım fizik terapisinden faydalanıp yararlanamayacağınızı nasıl anlarsınız? Genel olarak, işlevsel hareketliliğin kaybıyla sonuçlanan herhangi bir sorununuz varsa, bir fizyoterapist ile çalışmaktan faydalanabilirsiniz. Ve evden ayrılmakta zorluk çekiyorsanız, evinize bir fizyoterapist gelebilir. Evde bakım fizik tedavi gerektirebilecek durumlar şunları içerebilir:

• Total kalça veya total diz protezi gibi ameliyat sonrası durumlar
  • İnme
  • Parkinson hastalığı
  • Çoklu skleroz
  • Amyotrofik lateral skleroz (ALS)
  • Kalp krizi gibi kalp olayından sonra
  • Travma sonrası kırık gibi

Sizi normal hareket etmekten alıkoyan bir sorununuz varsa ve terapi tedavisi için evinizden ayrılmanız külfetliyse, rehabilitasyonunuzun evinizde olmasından faydalanabilirsiniz.

Evde Fizik Tedavi İçin Uygun Değilsem?

Evde fizik tedavi hizmeti için uygun değilseniz, Avrasya Ortopedi Fizik Tedavi bölümü ile görüşebilirsiniz. Tabii ki, tedavi için kliniğe gitmeniz gerekecek.

Evde Fizik Tedavi Etkili mi?

Birçok kişi evde bakım fizik tedavisinin etkili olup olmadığını merak eder. Neden? Çünkü birçoğu etkili bir rehabilitasyon programına katılmak için pahalı, ağır ekipmanlara ve egzersiz araçlarına ihtiyacınız olduğuna inanıyor. Bu kesinlikle doğru değildir. Evde bakım fizyoterapistiniz rehabilitasyon deneyiminizi en üst düzeye çıkarmak için mevcut kaynakları kullanmak üzere eğitilmiştir. Fiziksel terapinizden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için evinize hafif ekipmanlar da getirebilir.

Ortopedik Hemşirelik dergisinde yayınlanan bir 2016 çalışması, total diz protezi ameliyatından sonra hastaların fonksiyonel sonuçlarını incelemiştir. İlk çalışmadaki hastaların bazılarında evde bakım fizik tedavisi ve ardından ayaktan fizik tedavi uygulanmışken, diğer hastalar sadece ayaktan fizik tedavi'ye katılmıştır. Çalışmayı organize edenler, fonksiyon ve hareket aralığı (ROM) ölçümlerine bakıldığında iki grup arasında fark bulamadılar. Protez ameliyatları sonrası evde fizik tedavi hizmeti önemli bir olumsuz etki sağlamamıştır.

Bir başka küçük çalışmada, inme sonrası üst ekstremite hemiparezi ve güçsüzlüğü olan hastaların, evde tedavi hizmetleri aldıktan sonra sonuçtan çok memnun kaldıkları görülmüştür. Bu çalışma sadece altı hastayı içeriyordu. Yine de, evde bakım fizik tedavisine olumlu bir fayda olabileceğini göstermektedir.

Evde fizik tedavi yaparken, umarım daha iyi olursunuz. Durumunuz iyileştikçe, işlevsel hareketliliğiniz gelişebilir ve düzenli olarak evden ayrılmaya başlayabilirsiniz. Bu olursa, evde bakım fizyoterapistiniz ev içi hizmetleri bırakabilir. O zaman, rehabilitasyonunuza Avrasya Ortopedi Fizik Tedavi bölümünde devam edebilirsiniz.

Hastalık, yaralanma veya ameliyattan sonra bir fizyoterapistle çalışmak, tam işlevsel hareketliliği kurtarmanıza yardımcı olabilir. Bu, normal iş ve eğlence faaliyetlerinize geri dönmenizi sağlayabilir. Bazen, yaralanmanız veya kişisel durumunuz fizik tedaviye katılmak için evinizden güvenle çıkmanızı engelleyebilir. Bu durumda, İstanbul' da evde fizik tedavi hizmetinden yararlanabilirsiniz.  Evde fizik tedavi hizmeti maksimum işlevsel mobiliteyi yeniden kazanmak için olumlu bir sonuç almanıza yardımcı olabilir.

Deneyimli Fizyoterapi Ekibimiz Tedavinizi Planlamak İçin Hizmetinizde.