Ortopedik Hastalıkların Eswt İle Tedavisi

Hastalarımıza ameliyatsız doğal iyileşmeyi teşvik etmek ve heyecan verici bu tedavi aracını size sunmak için uluslararası meslektaşlarımızla işbirliği yaptık. Dünya çapında en son teknolojiyi araştırıyoruz ve İsviçre yapımı Storz Duolith shockwave makinesini sunan birkaç Ortopedi kliniğinden biriyiz.

Eswt Nedir?

Hastalar ve seçkin sporcular için popüler bir Avrupa tedavi terapisi olan ESWT, şok dalgalarını doğrudan ağrıyı tetikleyen bölgeye hedefleyerek çalışır. Başlangıçta böbrek taşlarını parçalamak için geliştirilmiş ve araştırmalar sonucunda birçok ortopedik yaralanmanın ESWT ile iyileştiği görünmektedir. Eswt tedavisi iğneler veya cerrahi içermez.

Eswt Tedavisi

Eswt Tedavisi İle Ağrı Nasıl Azalır?

Etki mekanizması, iltihaplı sinirlerin hücresel seviyelerde ağrı yollarını kesintiye uğratan şok dalgalarına dayanır. Bu, sağlıklı sinir fonksiyonunun restorasyonuna yol açar ve doğal iyileşmeyi kolaylaştırmak için yeni kan damarı büyümesini destekler.

Eswt İle Hangi Hastalıklar Tedavi Edilir?

ESWT ile, plantar fasiit (topuk dikeni) ve patellar tendinit (süveterin diz), lateral epikondilit (tenis dirseği), medial epikondilit (golfçü dirseği) ve omuz tendiniti, diz artriti, stres ve kemik iltihabı ile ilişkili kemik ödemi dahil olmak üzere birçok ortopedik durum, kaynamayan kırıklar, akut kas şişlikleri / yırtıkları ve daha fazlası tedavi edilebilir.

Eswt

Tedavi Hangi Aralıklarla Yapılmalı?

Tipik olarak, haftada bir kez toplam 5 tedavi seansı önerilir. ESWT ideal olarak bilimsel tedavilerin (Ozon Terapisi Gibi) yapıldığı gün gerçekleştirilir ve 2 hafta sonra devam ettirilir. Bazı hastalar ağrının derhal giderildiğini bildirir, ancak dokunun doğal iyileşmesi tedaviden yaklaşık 8 hafta sonra ortaya çıkar. Tedaviler arasında hastalar düzenli aktivitelere devam edebilirler. Toplam tedavi yaklaşık 15 dakika sürer ve anestezi gerekmeksizin Ortopedik ofisimizde yapılır.

Eswt Tedavisinin Başarı Oranları Nelerdir?

Plantar Fasiitli 250 hasta gruplara ayrıldı ve ESWT alan hastalar, ağrıyanlara göre ağrıda önemli bir azalma yaşadı. MRI'da görüldüğü gibi diz ekleminde kemik iliği iltihabı MRG kanıtı ile yapılan bir çalışmada, 6. ayda MRG'de bu bulgunun istatistiksel olarak anlamlı azalması, ardından ESWT alındıktan sonra 12. ayda MRG'de tam iyileşme görüldü. Kemik iltihabının (kemik ödemi olarak adlandırılır) diz artriti olan hastalarda daha belirgin ağrı seviyelerini olduğu görülmüştür ve tedav, sonrasında MRG' de ağrıda azalma izlenmiştir.

Eswt' nin Yan Etkileri ve Komplikasyonları

ESWT'nin temel faydalarından biri düşük risktir. “Ekstrakorporeal” tedavisi, hastaların invaziv cerrahi yerine “vücudun dışından” tedavi alması anlamına gelir. Teşhise bağlı olarak, hastalar tedavi sırasında hafif geçici rahatsızlık yaşayabilir, çünkü ESWT onları duyarsızlaştırmak için ağrılı bölgeler arar. Şok dalgaları, iyileşmeyi optimize etmek için maksimum semptomlar noktasına yönlendirilir. Nadiren ESWT ciltte kızarıklığa neden olabilir. Bu belirtiler ortaya çıkarsa kısa sürede ortadan kalkacaktır.

Eswt Tedavisi Video

SİZİ ARAYALIM