El Bileği Kırığı

El bileği kırığı, sık görülen kırık tipleri arasında yer almaktadır. Çocukluk ve erişkinlik döneminde görüldüğü gibi en çok yaşlılık döneminde meydana gelir. Çocukluk döneminde görülen el bileği kırıklarının sebebi ise çocukların yaramazlıklarıdır.

El Bileği Kırığı

Yaşlılık döneminde görülen el bileği kırıklarının nedeni daha çok düşmelerdir. Yine yaşlılık döneminde kemikler çok daha kırılgandır. Bunun nedeni ise osteoporoz (kemik erimesi) problemidir. Normalde 20-30 yaşlarında olan bir kişi düştüğünde el bileğinin kırılma ihtimali, 50’li yaşlarındaki birinden çok daha düşüktür.

El Bileği Kırığı Belirtileri

El bileği kırığı şikâyetinde çoğunlukla şekil bozukluğu ile birlikte şiddetli ağrılar da görülmektedir. Bunun nedeni kırık uçlarının birbirine sürtünmesindir. Yine el bileği kırığı meydana geldiğinde, el bileğinin üzerini örten doku üzerinde morarma ve şişme izlenir.

El Bileği Kırığı Teşhisi

El bileği kırığı şikâyeti yaşayan hastaların bir an önce doktora başvurmaları gerekir. Doktor, fizik muayenenin ardından röntgen isteyebilir. Böylece kırığın yeri ve durumu hakkında bilgi sahibi olunabilir.

El bileğinin önünde ufak kemikler bulunmaktadır. Bu kemiklerde kırık olduğunu anlamak güçtür. Bunların arasında en küçük olanı “skafoid” adı verilen çok küçük bir kemiktir. Ayrıca bu kemiğin kırılması oldukça sık görülen bir durumdur. El bileğindeki bu küçük kemikler kırıldığında oldukça zor iyileşirler. Eğer teşhis edilemezlerse, kronik hastalığa neden olabilirler.  Bunun yanına parmakların hareketleri de kısıtlanır.

El Bileği Kırığı Tedavisi

El bileği kırığı, çocuklarda görüldüğünde genellikle alçı tedavisi uygulanır. Eğer kırık açık değilse genellikle kapalı tedavi yöntemleri tercih edilir. Tedavi için el bileğinin ayrılan iki ucu bir araya getirilerek sabitlenir, ardından sarılır. Bu alçı genel olarak el içi kısmından dirseğin üst kısımlarına doğru yapılır.

Bilek kırığı parçalı ve eklem içerisine uzanıyorsa cerrahi yöntemlere başvurulması gerekebilir. Ameliyat ile tedavi yapılacaksa çoğunlukla vida ve plaklar kullanılarak kırık tespit edilir. Yine eksternal fiksatör adı verilen bir tedavi yöntemi de kullanılabilir. Ancak bu yöntem ile gerçekleştirilen tedavinin ardından iyileşme süresi daha uzundur. El bileği kırığı tedavisi için çocuklara uygulanan alçı 6 hafta sonra çıkarılır ve koruyucu atel verilir.