Diz burkulması nedir?

Diz burkulması, diz eklemini destekleyen bağların gerilmesinden kaynaklanan yaygın bir yaralanmadır. Diz ligamentleri büküldüğünde veya ligamanların yırtılmasına neden olacak şekilde normal aralığının ötesine çevrildiğinde diz burkulması meydana gelir.

Diz Burkulması

Diz burkulma nedenleri

Diz burkulmasının yaygın nedenlerinden bazıları, dizin kuvvetli bir şekilde bükülmesi, koşarken ani durma, dize doğrudan yüklenmek ve dizlerinizin üzerine düşmedir.

Diz burkulma belirtileri

En sık görülen semptomlar arasında ağrı, şişlik, morarma, cildin sıcaklığı, kızarıklığı ve sınırlı hareketler bulunur. Yaralanmadan kısa bir süre sonra ağrı meydana gelir ve dizi hareket ettiğinizde ağrılar artabilir.

Diz burkulması teşhisi

Doktorlarımız hastaların durumunu fizik muayene ve tıbbi geçmişle değerlendirir. Durumu teyit etmek ve tedavi sağlamak için röntgen ve MRI taraması gibi tanı testleri istenilebilir

Diz burkulması tedavisi

Diz yaralanmasından hemen sonra ve bir doktor tarafından değerlendirilmeden önce, R.I.C.E. tedavi yöntemi. “Dinlenme”, “buz”, “basınç uygulama (kompresyon)” ve “yükseltme” anlamlarına gelir.

Dinlenme: Dinlendiğinizde emin olmalısınız, çünkü yaralanan bölgeye baskı yapılması bu bölgeye daha fazla zarar verebilir.

Buz: Şişliği ve ağrıyı azaltmak için ağrıyan bölge üzerine buz paketleri uygulanmalıdır. Buz asla doğrudan cildin üzerine yerleştirilmemeli, bir havluya sarılarak uygulanabilir. Birkaç gün boyunca günde dört kez 15-20 dakika boyunca uygulanmalıdır.

Sıkıştırma: Şişliği en aza indirmek ve diz desteği için elastik bir bandaj ile dizinizi sarın veya bir çorabın yardımıyla sıkıştırın.

Yükseklik: Dizinizi kalp seviyesinden yüksekte tutmak, şişlik ve ağrıyı azaltmaya yardımcı olacaktır.

Diz Burkulmasının Önlenmesi

• Diz burkulması riskini azaltmak için birkaç önleyici tedbir vardır.
  • Herhangi bir fiziksel aktiviteye veya spora başlamadan önce ısınma egzersizleri veya esneme hareketlerini yapın.
  • Spor için uygun teknikleri,kaslar, bağlar ve tendonlardaki baskıyı azaltmaya yardımcı olan egzersizler öğrenmeye çalışın.
  • Yaralanmalardan korunmak için spor aktivitesi sırasında uygun koruyucu ekipman giydiğinizden emin olun.
  • Yorgunken spordan uzak durmalısınız

Ağrı uzun süre devam ederse yırtık bağları onarmak için ameliyat gerekebilir. Diz artroskopisi yırtık bağın tamiri için yapılan cerrahi bir işlemdir.