Diz Ağrısı Nedenleri ve Tedavi Yöntemleri

Diz ağrısı nedenleri

Diz ağrısı nedenleri başlıklı yeni makalemizi yayınladık. Diz ağrısı birçok nedenden ortaya çıkmaktadır. Diz eklemleri vücudumuzun en fazla kullandığımız eklemlerdendir. Spor yaparken, yürürken, merdiven çıkarken yani harekette olduğumuz her anda diz eklemlerimizi kullanıyoruz.

diz ağrısı nedenleri

Diz ağrısı her yaştaki bireyde ortaya çıkabilecek rahatsızlıktır. Genç hastalarda spor yaralanmaları, zedelenme, bağ yırtılmaları, menisküs yırtılması gibi olaylar diz ağrısı nedenleri içindedir. Ayrıcca Diz kireçlenmeside diz ağrısı nedenleri içindedir. Yaşlı hastalarımızdaki kireçlenmeler ve kireçlenme başlangıçları diz ağrısının en sık karşılaşılan nedenlerindendir.

Diz ağrısı sorununun ortaya çıkmaması için beslenmemize dikkat etmeliyiz. Ayrıca yürüyüşler  ve spor yapmamız kireçlenme oluşumunu engelleyebilir.

Dizlerdeki esneklik kaslar, bağlar ve tendonların sağlıklı olması ile sağlanmaktadır. Diz ağrısı bu bölgelerdeki zedelenmeler sonucunda ağrı ve acı hissedebilirsiniz. Aynı şekilde ters hareketler yapmamız (spor yaparken zıpladıktan sonra yere düzgün basmamamız gibi) diz ağrısına nedenleri ‘ndendir.

Eklem kıkırdağındaki yıpranlamlar ve yırtılmalara artorz denmektedir. Zedelenmiş ve hasar görmüş kıkırdaklar diz ağrısı nedenleri ‘ndendir. Bu tür zedelenmeler olduğunda yürürken ve merdiven çıkarken ağrı ve acı hissedebilirsiniz.

Yeni nesil tedavi yöntemlerinden olan prp ve kök hücte tedavisi ile diz ağrısı tedavi edilebilmektedir. Bu tedaviler ile diz ağrısına neden olan ağrılardan kurtulmanız mümkün. Prp tedavisi, bu tedavinin açılımı trombositten zengin plazmadır. Prp tedavisinin uygulanmasından anlaşılabilir şekilde bahsedecek olursak. Öncelike hastadan kan alınır ve alınan kan tüpe aktarılır. Sonrasında tüp trombositin yani sizden alınan kanın beyaz olan bölümünün ayrıştırılabilmesi için santrifüj cihazı dediğimiz cihaza yerleştirilir ve bir süre sonra cihazdan beyaz kan üstte, kırmızı kan altta olarak tüp çıkarılır. Sonrasında alınan trombosit kireçlenme ve ağrı olan bölgelere aktarılır. Kireçlemenin durdurulması için prp tedavisi ortopedide ameliyatsız tedavi yöntemleri arasındadır.

Diğer tedavimiz ise kök hücre tedavisi ortopedi çok etkili bir tedavi yöntemidir. Bu tedavi ile ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayın.

İstanbul’da Hizmet Veren Uzman Ortopedi Ekibimiz Tedavinizi Planlamak İçin Sizi Kliniklerimize Davet Ediyor. Bizimle istediğiniz zaman iletişime geçebilirsiz.

• Konu: Diz Ağrısı Nedenleri ve Tedavi Yöntemleri