Dirsek Kırığı Tanısı ve Tedavisi

Dirsek Kırığı Tanısı ve Tedavi Yöntemleri

Dirsek Kırığı

Dirsek kırığı, dirsek eklemi vücudun en karmaşık eklerinden biridir. Dirsek kırıkları ise, el üzerine şiddetli şekilde düşme, dirseğe gelen direkt darbeler ve yaralanmalar sonucunda oluşur. Bu tip travmalarda kırık oluşmasa dahi incinme, bağ kopmaları ve çıkıklar oluşabilir.

Dirsek Kırığı Belirtileri

Şikâyetin birçok belirtisi bulunmaktadır. Bunlar arasında en sık rastlanılanı ise şunlardır:

• Dirseğin çevresinde şişlik, morluk, ağrı ya da hareket kısıtlılığı gibi şikâyetler oluşur.
  • Kişi dirsek hareketleri sırasında dirseğinden gelen bir ses duyabilir. Bu ses kıtırtı ya da bir atlama sesi olabilir.
  • Kırığın oluştuğu dirsekte açık yaralanma görülebilir. Bu yaralanma, enfeksiyon gibi ciddi sorunlara yol açabilir.
  • Dirseğin şekli bozulmuş görülür veya deforme bir görüntü oluşabilir. Bu kırık varlığına işaret olabilir.
  • Kırık durumunda elde uyuşukluk ya da soğukluk, beraberinde damar ya da sinir yaralanması ihtimalini akla getirir.

Dirsek Kırığı Tanısı

Dirsek kırığı tanısı için öncelikle doktor muayenesi gerekmektedir. Ardından doktorun yaptığı muayene bulguları sonucunda, bu bulgular bir kırığa işaret ediyorsa, hastadan röntgen filmi istenebilir.  Röntgen sonucunda kırığın durumu anlaşılmaya çalışılır.

Doğru çekilmiş bir röntgen filmi ile bu hastalığın teşhis ve tedavisi yapılabilir. Ancak röntgenin yeterli gelmediği durumlarda, gerekli görülürse bilgisayarlı tomografi ve manyetik rezonans (MR) istenebilir. Tüm bu tetkikler sonucu, kırığın şekli, varlığı gibi durumlar ile varsa diğer travmalar tespit edilebilir.

Dirsek Kırığı Tedavisi

Dirsek kırklarının iyileşmesinden sonra yaşanan en büyük problem, hareket kısıtlılığı ya da sert dirsek oluşumu gibi durumlardır. Bunun yanında kalıcı şekil bozuklukları da yaşanabilir.

Bu sebeplerle dirsek kırığı tedavisinde öncelikli olarak, erken harekete izin veren tedavi şeması izlenmelidir. Bu da tedavi sürecinde dirseğin bir an önce hareket ettirilmesinin sağlanması anlamına gelmektedir.

Böyle durumlarda alçı ya da askı gibi iyileştirici yöntemler, ancak yerinden oynamamış, ayrılmamış kırıklar için geçerlidir. Kırık yerinden ayrılmış ya da parçalanmışsa ameliyat da planlanabilir. Ameliyat sonrasında dirseğin eski esnekliğinin sağlanması, skar dokusunun oluşması, tam ve ağrısız hareket genişliği amaçlanır.

1. Emre dedi ki:

Benimde dirseğim çok ağrıyor. Sürekli aynı pozisyonda olmaktan sanırım

2. Avrasya Ortopedi dedi ki:

Merhaba Emre Bey uzun süren dirsek ağrınız varsa lütfen muayene olun. Dirsek ağrıları eklem kıkırdaklarının zedelenmesi sonucunda süreklilik gösterebilir. Ağrılarınızın daha da ilerlememesi için ozonlu prp tedavisi yaptırabilirsiniz. Tedavinizi planlamak için hizmetinizdeyiz.

3. osman arslan dedi ki:

merheba uzun süre dirsekte parçalı kırıktan dolayı açılma sorunu ve gelişmem sorunu yasamaktayım bunun için ne gibi öneriniz olur.

4. Avrasya Ortopedi dedi ki:

Merhaba, gerekli bilgilendirme e-mail adresinize gönderildi.