Fizik Tedavi

Fizik Tedavi nedir?

Fizik tedavi (FT), eklem hareketlerinizi iyileştirmenize, ağrıları gidermenize, daha hızlı iyileşme için kan akışını teşvik etmenize ve fiziksel işlevinizi ve zindelik düzeyinizi geri kazanmanıza yardımcı olan bir egzersiz programıdır. Fizik tedavinin temel amacı yürüme, yatağa girip çıkma veya merdiven çıkma gibi günlük aktivitelerinizi kolaylaştırmaktır. Bireysel bir tedavi programı olarak hastalara sunulur ya da diğer tedavilerle birleştirilebilir. Fizik tedavi genellikle belirli ameliyatlar, yaralanmalar ve kireçlenme gibi uzun süreli sağlık sorunlarından sonra iyileşmenize yardımcı olmak için doktorlar tarafından tavsiye edilir.

Fizik Tedavi Nedir

Avrasya ortopedi fizyoterapistlerimiz semptomlarınızı ve aktivite seviyenizi inceleyecek ve öncelikle ağrınızı ve şişmelerinizi azaltmaya odaklanan bir tedavi planı oluşturacaktır. Fizyoterapistiniz tarafından kullanılan farklı prosedürler, özel fiziksel şikayetlerinize bağlıdır.

Fizik Tedavi Neleri İçerir?

Yaygın olarak kullanılan fizik tedavi işlemlerinin bazıları şunlardır:

Esneme egzersizleri

Ameliyat, yaş ve kireçlenme gibi durumlar, hareketinizi kısıtlarken eklemlerinizde ve kaslarınızda iltihaplanma ve sertliğe neden olabilir. Fizyoterapistler, esnekliği geri kazanmak ve eklemlerin ve kasların hareketini artırmak için vücudunuzun farklı alanlarını esnetmek için size adım adım rehberlik eder.

Sıcak ve Soğuk Uygulamalı Tedaviler

Kaslara sıcak veya soğuk tedaviler uygulamak kan akışını uyarabilir, ağrı ve şişliği azaltabilir. Isı tedavisi bel ve boyundaki eklem ağrısı ve spazmlarının azalmasına ve kasların gevşemesine yardımcı olur. Soğutma burkulmalara iyi gelerek ağrıyı ve şişliği azaltabilir.

Elektrostimülasyon

Bu işlemde tedavi gerektiren bölgeden elektrik akımı geçirilir. Bu işlem, ağrıyı hafifletmeye, kasları ve sinirleri uyarmaya ve kan damarlarını genişletmeye yardımcı olur.

Bu tedaviler hafif ağrıya veya şişmeye neden olabilir. Bu semptomlar uzun sürerse terapistinizle konuşmalısınız.

Evde Fizik Tedavi

acil ortopedi