21/01/2021 12:39:01

El Bileği Kırığı

EL BİLEĞİ KIRIĞI NEDİR?

El Bileği Kırığı Nedir?

El bileği, ön kolda iki kemik, radius, ulnadan ve avuç içinde sekiz küçük karpal kemikten oluşur. Kemikler birden çok büyük ve küçük eklem oluşturmak için bir araya gelir. El bileği kırığı, bu kemiklerin bir veya daha fazlasında kırılma anlamına gelir.

El Bileği Kırığı Türleri

El bileği kırığı türleri şunları içerir:

• Kırık kemik parçalarının iyi hizalanmış ve stabil olduğu basit bilek kırıkları.
  • Kırık kemiğin parçalarının yanlış hizalandığı ve yer değiştirdiği kırıklar.
  • Kırık kemiklerin deriyi kestiği ciddi kırıklar olan açık bilek kırıkları. Bu tür bir kırık enfeksiyona daha yatkındır ve acil tıbbi müdahale gerektirir.

El Bileği Kırıklarının Nedenleri

El bileği kırığı, kolunuzun üzerine düştüğünüzde, araç kazalarında veya spor yaparken meydana gelebilir. Futbol, ​​basketbol gibi belirli sporlar da bilek kırılmalarına neden olabilir.

El Bilek Kırıklarının Belirtileri

El bileği kırığının yaygın semptomları arasında şiddetli ağrı, şişme ve el ile bileğin sınırlı hareketi bulunur. Diğer semptomlar şunları içerir:

• Deforme veya çarpık bilek
  • Morarma
  • Uyuşma
  • Sertlik

El Bileği Kırıklarının Teşhisi

Doktorunuz bir ön fiziksel muayene yapacaktır. Ardından kırığı teşhis etmek ve kemiklerin hizalanmasını kontrol etmek için bilek röntgeni gibi görüntüleme testleri gerçekleştirir. Bazen yumuşak doku, sinirler veya damar yaralanması gibi durumlar hakkında daha net bilgi için tomogrofi istenebilir. Küçük kırıkları ve bağ yaralanmalarını teşhis etmek için MR yapılabilir.

Doktorunuz, tekrarlayan travmaya bağlı stres kırıklarını belirlemek için bir kemik taraması isteyecektir. Kana enjekte edilen radyoaktif madde, kemiğin iyileştiği bölgelerde toplanır ve bir tarayıcı ile tespit edilir.

El Bileği Kırığı Tedavisi

• Doktorunuz, bilek kırığının neden olduğu ağrı ve iltihabı gidermek için analjezikler ve anti-enflamatuar ilaçlar yazabilir.
  • Bileği yerinde tutmak için bir atel veya alçı ile tedavi edilir.
  • Ciddi olan bilek kırıklarını tedavi etmek için cerrahi önerilir ve genel anestezi altında yapılır.

Bilek Kırığı Cerrahisi Fizik Tedavi

İyileşme döneminde, bileğinizi esnek tutmak için bazı hareket egzersizleri yapmanız istenebilir. Doktorunuz işlevi, gücü iyileştirmek ve sertliği azaltmak için el fizik tedavisi önerebilir.

Acil Ortopedi ekibimiz tedavinizin planlanması için Doktorlarımız ve Fizyoterapistlerimiz ile beraber her gün 00:00' a kadar hizmetinizde. Acil Ortopedik Durumların Tedavisi İçin Bizimle 7/24 iletişime geçebilirsiniz.

acil ortopedi