Aşil Tendonu

Aşil Tendonu Anatomisi

Tendonlar kasları kemiğe bağlayan yumuşak dokulardır. Aşil tendonu vücuttaki en uzun tendondur ve ayak bileği arkasında, baldır kaslarına topuk kemiği ile bağlanır. Baldır kaslarının kasılması, Aşil tendonunu sıkılaştırır ve topuğu çekerek, yürüme, koşma ve atlama için gerekli ayak ve ayak hareketlerini sağlar.

Aşil Tendonu

Aşil Tendonu Yaralanması

Aşil tendonu genellikle spor aktiviteleri sırasında zedelenir, bu da şişme ve ağrı ile karakterize tendonit denilen inflamatuar bir durumla sonuçlanır. Aşil tendonunun yırtılması ile sonuçlanan ciddi yaralanmalarda acil tıbbi yardım gerekir.

Aşil Tendonu Yaralanması Nedenleri

Aşil tendonunun yırtılması, genellikle spor aktivitelerinde yer alan orta yaşlı erkeklerde görülür. Tendon, ilerlemiş yaş nedeniyle zayıflık gösterir, tenis ve basketbol gibi sporlar sırasında ani hareketler tendon yırtılmasına neden olabilir.

Aşil Tendon Yaralanması Belirtileri

Aşil tendon rüptürünün klasik semptomu ayak parmaklarınızda yükselememektir. Genellikle, ayak bileği bölgesinde şiddetli ağrı, şişlik oluşur. Tendonun bir kısmı yırtılmışsa ağrı ve şişlik hafif olabilir.

Aşil Tendon Hasarının Teşhisi

Yırtılmış bir Aşil tendonunun teşhisi, etkilenen bölgenin fiziksel muayenesi ile başlar, ardından tendonun hala topukla bağlı olup olmadığını kontrol edilir. Bazı durumlarda, net bir tanı için bir ultrason veya MRI taraması gerekebilir.

Aşil Tendon Hasarının Tedavisi

Tedavinin asıl amacı, normal aktivitelerinizi yapabilmeniz için Aşil tendonunun normal fizyolojisini geri kazandırmaktır.

Kopmuş veya Yırtılmış bir Aşil tendonunun hemen ardından aşağıdaki yöntemler uygulanabilir:

• Yaralı kısmı dinlendirin.
  • Şişmeyi önlemek için yaralanma bölgesinde buz paketleri uygulanmalıdır.
  • Şişmeyi önlemek için yaralı bölgeyi sıkıştırın.
  • Şişliği azaltmak için yaralı kısmı havada tutun.

Aşil Tendon Onarımı

Özellikle rekabet olan spor dallarında, fiziksel çalışma yapanlar kişilerde aşil tendonu kopma riski daha yüksektir. Cerrahınız yırtık tendonu güçlü dikişlerle birlikte geri dikecektir.

acil ortopedi